01.08.2017

Право власності на кооперативну квартиру

        На сьогоднішній день процедура реєстрації речових прав на нерухоме майно врегульована Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 25.12.2015 року (далі по тексту – Порядок).

Пункт 80 вказаного Порядку визначає особливості державної реєстрації права власності на окреме індивідуально визначене нерухоме майно (квартира, житлове, нежитлове приміщення тощо), розміщене в об'єкті нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося у результаті діяльності кооперативу.

Для проведення державної реєстрації на кооперативну квартиру в будинку, будівництво якого та прийняття в експлуатацію відбулося до 01.01.2013 року, державному реєстратору потрібно подати лише два документа:

  • довідку кооперативу про членство особи в кооперативі та внесення таким членом кооперативу пайового внеску в повному обсязі;
  • технічний паспорт на окреме індивідуально визначене нерухоме майно (квартира, житлове, нежитлове приміщення тощо).

Таким чином, для того, щоб зареєструвати своє право власності на квартиру у кооперативному будинку особа повинна вчинити наступні дії:

  • звернутися до голови кооперативу, в якому розташована його квартира із заявою про видачу довідки, в якій обов’язково повинно бути зазначено дві обставини: членство у цьому кооперативі та повна виплата членом кооперативу вартості свого паю;
  • звернутися до органів технічної інвентаризації (це може бути, як відповідне комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації», так і будь-яка особа, яка має відповідне свідоцтво) із замовленням на проведення технічної інвентаризації квартири та виготовлення відповідного технічного паспорту;
  • одержану довідку та технічний паспорт на квартиру разом зі своїм паспортом та карткою платника податків (т.з. «ідентифікаційний код») подати або державному реєстратору через систему Центрів надання адміністративних послуг, або нотаріусу особисто;
  • сплатити державне мито за проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно (зазвичай при подачі документів вам відразу буде надано відповідну квитанцію із реквізитами);
  • зі спливом певного часу (в залежності від того, кому саме було подано документи для проведення реєстрації, та вибору термінів її проведення) отримати копію рішення державного реєстратора про державну реєстрацію речових прав та витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Такий витяг і буде документом, підтверджуючим право власності особи на її квартиру у будинку. При цьому, відразу потрібно зазначити, що витяг буде видано на простому папері кооперативному, що не містить жодних ступенів захисту (бланки більше не використовуються).

Як бачимо, на сьогоднішній день процедура державної реєстрації права власності на квартиру у кооперативному будинку є досить простою та прозорою.

В той же час непоодинокими є випадки, коли державні реєстратори всупереч вимогам закону приймають рішення про зупинення розгляду заяв або взагалі про відмову у їх задоволенні із надуманих підстав.

У таких випадках потрібно звертатися до суду із відповідними позовами про оскарження їх дій та рішень.

 

     Юридичний сектор апарату райдержадміністрації