09.01.2019

​Одеська область першою в Україні склала повний кадастр виноградників

В Одеській області завершилося складання першого в Україні кадастру виноградників. Він містить повну інформацію про місце та площу насаджень, статус земельних ділянок, особливості ґрунту та мікроклімату, а також сорт і яке саме вино з нього виробляється. Про це повідомили в управлінні аграрної політики Одеської обласної державної адміністрації. 

«Відтепер є можливість надавати актуальну інформацію не тільки тим, хто вже займається виноградарством, а й тільки планує. Адже, окрім безпосередньо кадастру, з’явилися картограми екологічних умов районів, які традиційно придатні для виноградарства і де можливе розміщення нових багаторічних насаджень. Для цього необхідно обрати ділянку, взяти участь в аукціоні, отримати її і закласти виноградник», — повідомив начальник управління аграрної політики Одеської ОДА Іван Петрів. 

Наразі до бази даних Одеської області внесено повну інформацію про понад 1600 земельних ділянок під виноградними насадженнями різних сортів. Перелік включає 40 найменувань технічних сортів, 56 столових і 4 підщепних. 

Задля цього протягом 2015-2018 років було обстежено виноградні насадження 175 суб'єктів господарювання на території 13 районів області. Їхня загальна площа становить близько 17,5 тисяч гектарів. Періодичне оновлення кадастру надалі буде виконуватися у рамках обласної програми «Аграрна Одещина».

Зазначимо, такий реєстр ефективно працює в усіх виноробних країнах ЄС. Відтак, планується, що при виході на зовнішні ринки збуту кадастр виноградників стане у нагоді виробникам з Одеської області. До штрих-коду на пляшці вина, яка потім надійде у продаж, буде вноситися вся інформація про місце вирощування сировини («від виноградника до пляшки»). 

Нагадаємо, в Одеській області реалізується проект Євросоюзу, який дозволить контролювати найменування та походження вина за стандартами ЄС. Його мета – пошук і встановлення географічних зазначень, які відображають унікальні традиції, культурну спадщину та історію України. Ці зазначення створюють чіткий зв’язок «місце-товар» і дають змогу виробникам з певного географічного району вимагати зазначення на пляшці інформації, звідки товар походить.